Opstellen automaatregelenpakket
Inspanning
Opstellen automaatregelenpakket | |
Het gebruik van de auto en de impact die dat heeft op de stad gaan we systematisch aanpakken. We gaan binnen de regio, en waar nodig in samenspraak met provincie en Rijkswaterstaat, plannen maken om gericht onnodig autoverkeer uit Arnhem te weren. Daarbij richten we ons op de drie type verkeersdoelgroepen: intern (de Arnhemmers zelf), extern (bezoekers aan Arnhem) en doorgaand verkeer (verkeer zonder een bestemming in Arnhem). Onderdeel daarbij is het regionale aanpak met betrekking tot slim benutten van de infrastructuur (SSO = Slim & Schoon Onderweg). Het automaatregelenpakket vraagt nauwe afstemming met parkeren in de (binnen)stad (zie inspanning hierna). Zo is uit het oogpunt van gastvrijheid van bezoekers aan Arnhemse binnenstad het wenselijk om op enkele locaties (zeer) kort te kunnen parkeren. | |
Turap 2 2020 | |
---|---|
De coronacrisis heeft de situatie op de weg flink veranderd. Hierdoor is er minder noodzaak en aandacht geweest voor het automaatregelenpakket. Er zijn wel analyses en voorbereidingen uitgevoerd. | |
Jaarverslag 2020 | |
De coronacrisis heeft de situatie op de weg en de hoeveelheid autoverkeer veranderd. Het gaat daarbij om de hoeveelheid verkeer en met name de verdeling over de dag. Hierdoor is de aanpak van deze inspanning veranderd. Er wordt nu vooral onderzocht hoe de lessen en effecten van de coronaperiode basis kunnen vormen voor een structurele aanpak van de autobereikbaarheid waarbij Arnhem wel bereikbaar is voor bezoekers, maar waarbij het voor het doorgaand verkeer niet interessant is om door Arnhem te rijden. |