Jaarstukken 2020 Geamendeerd
portal

Aantrekkelijker stad in en voor de regio

Arnhem positioneren voor bewoners en bezoekers

Arnhem positioneren voor bewoners en bezoekers

Inspanning

Arnhem positioneren voor bewoners en bezoekers

Het DNA van Arnhem staat, de verbindingen met de belangrijke stakeholders zijn gemaakt, de stad ziet het belang van samenwerken en marketing en zo zijn we klaar voor de volgende stap: het bouwen van een professionele citymarketing organisatie. Samen gaan we het verhaal van Arnhem 'laden'. Op maat voor de verschillende doelgroepen en altijd in het perspectief van het verhaal van binnenstad, stad en regio.

Turap 2 2020

Door de coronacrisis hebben de oorspronkelijke plannen van stadsmarketing voor 2020 een andere invulling gekregen. Ondanks dat initiële campagnes dit jaar niet doorgaan, is er door de Stichting Made in Arnhem stevig ingezet op activiteiten om de Arnhemmer en de bezoekers op een positieve manier een hart onder de riem te steken. Dit vindt plaats in samenwerking met partners in de stad.

Jaarverslag 2020

Door de coronacrisis hebben de oorspronkelijke plannen een andere invulling gekregen. Er is ingezet op activiteiten om de Arnhemmer en de bezoekers op een positieve manier een hart onder de riem te steken. Zo zijn er door Arnhemmers liefdesbrieven aan Arnhem geschreven, is in samenwerking met Loesje de stad behangen met posters en is er een actieve bijdrage geleverd aan Zomer in Arnhem.
Daarmee heeft Citymarketing Arnhem zich in 2020 steviger gepositioneerd en zich ook als organisatie verder ontwikkeld. Wat daaraan ook een belangrijke bijdrage heeft geleverd is de (door)ontwikkeling van het beeldmerk en de lancering van de website www.ditisarnhem.nl. De website is ingericht voor bedrijven, studenten, bewoners en bezoekers. Hij vertelt de verhalen over Arnhem voor de verschillende doelgroepen, in perspectief van de Arnhemse kernwaarden groen, creatief en vrij.

Zomer in Arnhem
In de zomer van 2020 is een prachtig cultureel en recreatief programma in en rond Arnhem voor het voetlicht gebracht. Achterliggend idee was dat veel Arnhemmers deze zomer thuis zouden blijven in stad en regio en dat daarnaast de campings, vakantieparken en hotels vol zouden zitten met bezoekers van buiten de stad. Dat bleek ook zo te zijn. Om bewoners en bezoekers van een passend en veilig programma aan activiteiten te voorzien, is regie gevoerd op tijd en plek van activiteiten. Dat mondde uit in een aantrekkelijk, veilig en gezond activiteitenprogramma vol cultuur en vermaak voor onze bevolking en bezoekers. De lokale economie en werkgelegenheid hebben hiermee een positieve impuls gekregen. Dit initiatief kon in zeer korte tijd ontwikkeld worden door een goede samenwerking tussen Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, stichting Citymarketing, Platform Arnhem, de gemeente Arnhem en natuurlijk alle initiatiefnemers en organisatoren van activiteiten in de stad.

Deze pagina is gebouwd op 07/08/2021 14:51:56 met de export van 07/08/2021 13:52:17